2036R
- Compacte 3-cylinder dieselmotor
- Comfortabel bedieningsstation
- Gebruiksvriendelijke hydrostatische transmissie
- Cabine-, lader- en maaidekopties
De 2036R compacttrekker is ontworpen voor klanten die het vermogen en de productiviteit van een compacttrekker verlangen zonder concessies te doen op het gebied van kwaliteit, veelzijdigheid en rendement. De 2036R biedt dit alles met een 3-cylinder dieselmotor, Hydro-transmissie met twee pedalen, standaard vierwielaandrijving en stuurbekrachtiging en zorgt daarmee voor voortreffelijke beweeglijkheid en eenvoudige bediening.
2026R en 2036R
De vloeistofgekoelde 3TNV86T-NJT Yanmar-dieselmotor met 1,5 liter cilinderinhoud levert 27.3 kW (36.6 pk) aan de 2036R.
Model |
Aantal cilinders |
Cilinderinhoud |
Aanzuiging |
Motorvermogen pk* |
Motorvermogen pk** |
PTO hp |
2026R |
3 |
1,115 l |
Niet geforceerd |
18,8 kW (25,2 pk) |
17,7 kW (23,8 pk) |
18,0 |
2036R |
3 |
1,5 l |
Met turbocompressor |
27,3 kW (36,6 pk) |
26,8 kW (35,9 pk) |
30,0 |
*Motorvermogen 25,2 pk (18.8 kW) bij nominaal toerental (ECE-R120) (2026R)
*Motorvermogen 36,6 pk (27.3 kW) bij nominaal toerental (ECE-R120) (2036R)
**Motorvermogen 23,8 pk (17.7 kW) bij nominaal toerental (ECE-R24) (2026R)
**Motorvermogen 35,9 pk (26.8 kW) bij nominaal toerental (ECE-R24) (2036R)
(2036R)
De motor uit de Yanmar TNV-serie heeft de volgende kenmerken:
Yanmar is een handelsmerk van Yanmar Co., Ltd.
De 2R-tractoren zijn voorzien van een dubbelbereiks hydrostatische transmissie, die is gemonteerd in een gegoten aluminium transmissiebehuizing. Het motorvermogen wordt via vloeistof onder druk doorgegeven naar de aandrijfwielen, door middel van een hydraulische pomp met motor in een gesloten circuit. Onbegrensde grondsnelheden staan de bestuurder toe de snelheid van de trekker aan te passen aan de taak.
De veiligheidsvoorzieningen van de hydrostatische transmissie omvatten:
Belangrijkste voordelen van John Deere - De Twin Touch-voetbediening van John Deere biedt een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van concurrerende modellen hydrostatische transmissie tractoren.
Een elektronische cruise-control is standaarduitrusting op de 2R-tractoren. De cruise-control wordt elektronisch in- en uitgeschakeld met een tuimelschakelaar op de rechterconsole.
De 2036R-tractoren zijn uitgerust met de eThrottle-functie. Deze functie is ontworpen voor het verminderen van het volgasgebruik, voor minder geluidsproductie en brandstofverbruik. Als de eThrottle is ingeschakeld, wordt het toerental van de de motor en de transmissie verhoogd wanneer de Twin Touch-pedalen worden bediend. Deze functie kan nuttig zijn bij vele toepassingen, vooral bij werkzaamheden met de fronthefinrichting en de lader of tijdens transport op de weg of op parkeerplaatsen.
Om het systeem in te schakelen, hoeft de bestuurder slechts de schakelaar op de rechterzijde van de frontconsole in te drukken. Zodra het systeem is ingeschakeld, wordt het toerental van de motor verhoogd of verlaagd in overeenstemming met het bedienen van de pedalen van de Twin Touch-transmissie.
Tijdens laderwerkzaamheden is het voordeel van het systeem het grootst voor de bestuurder, als deze het motortoerental met de handgasklep verhoogt naar ten minste 50 procent. Als de handgasklep eenmaal is ingesteld, krijgt de bestuurder dankzij eThrottle het gevoel van een flinke vermogensverhoging bij het vullen van de bak uit een materiaalberg. Hoe dieper het TwinTouch-pedaal wordt ingedrukt, hoe hoger het motortoerental wordt. In dit scenario zal het motortoerental tijdens bediening van het pedaal liggen tussen 50 en 100 procent van de maximale gasklepstand. Het toerental zal niet lager worden dan 50 procent, tenzij de handgasklep verder terug wordt gezet.
Voor toepassingen als wegtransport of sneeuwruimen wordt aanbevolen om eThrottle in te schakelen, maar de handgasklep in te stellen op laag stationair. Hierdoor kan het gehele motortoerentalbereik tussen 0 en 100 procent door eThrottle worden bestuurd.
Bij toepassingen met gebruik van de PTO, zoals maaien of sneeuwblazen wordt niet aanbevolen om eThrottle te gebruiken, omdat voor aftakaswerktuigen normaal gesproken een constant toerental is vereist voor een juiste werking.
De eThrottle voor de 2026R werkt mechanisch en kan uit het ECDC-magazijn worden besteld als af fabriek gemonteerde optie (optiecode 8290).
Sauer-Danfoss is een handelsmerk van Sauer-Danfoss Incorporated.
Het bestuurdersplatform is ontworpen voor meer bestuurderscomfort en voor een beter zicht. De ergonomische indeling en de handige kleurgecodeerde bedieningselementen zorgen voor een gemakkelijke identificatie en bediening. Door het ontwerp van het bestuurdersplatform kan de bestuurder instappen, in tegenstelling tot opstappen, waarmee het comfort en de stabiliteit wordt verhoogd. De optionele comfortcabine biedt bovendien een luchtgeveerde stoel (met bekleding) en een perfecte omgeving voor lange werkdagen, ook bij slechte weersomstandigheden.
Hieronder worden andere belangrijke functies van het bestuurdersplatform van de 2R-tractor genoemd:
Een hoge, kuipvormige rugleuning maakt het gemakkelijker voor de bestuurder om om te draaien voor het observeren van werktuigen aan de achterkant. De tractor met het open bestuurdersplatform (OOS) wordt geleverd met een comfortabele stoel in standaard gele kleur met mechanische vering.
De belangrijkste functies van het bestuurdersplatform omvatten:
De optionele John Deere comfortcabine voor de 2R-tractoren wordt af fabriek gemonteerd en maakt deze tractor nog interessanter voor bestuurders die de 2026R en 2036R het hele jaar gebruiken. De frameloze volglazen deur kan ver worden geopend voor een gemakkelijke toegang en de premium luchtgeveerde stoel met stofbekleding, die horizontaal en verticaal verstelbaar is, biedt een perfecte zitpositie voor de bestuurder die lange dagen maakt. De voorruit en de verwarmde achterruit kunnen ver worden geopend voor ventilatie en een krachtig verwarmingssysteem biedt het hele jaar door bescherming en comfort. Of u nu bezig bent met een lader, een frontwerktuig (zoals een sneeuwruimer), een cirkelmaaier of met maaiwerkzaamheden, grondbewerken of licht hooiwerk, de cabinetractoren hebben de veelzijdigheid en de kracht om elke klus te klaren, terwijl ze tegelijkertijd de bestuurder beschermen tegen de elementen.
De comfortcabine wordt gekenmerkt door:
Veiligheidsfuncties cabine
De 2036R-tractor is voorzien van een herzien CommandCut-maaidekhefsysteem, waarmee de maaihoogte snel en nauwkeurig kan worden ingesteld door aan een knop te draaien en een hendel te bedienen. Door de aanduidingen op de bedieningselementen is de bediening eenvoudig en gemakkelijk te herhalen. De instelknop voor de maaihoogte en de hendel voor heffen/neerlaten zijn comfortabel op de rechterconsole geplaatst en zijn gemakkelijk bereikbaar voor de bestuurder. Enkele van de belangrijkste voordelen van dit systeem:
Regelmatig onderhoud is essentieel voor de prestaties, productiviteit en duurzaamheid van de tractor.
Alle handelingen in het dagelijkse onderhoudsschema kunnen zonder gereedschap worden uitgevoerd:
OPMERKING: Raadpleeg altijd de bedieningshandleiding voor complete onderhoudsaanbevelingen.
De 2036R-tractoren zijn uitgerust met de eThrottle-functie. Deze functie is ontworpen voor het verminderen van het volgasgebruik, voor minder geluidsproductie en brandstofverbruik. Als de eThrottle is ingeschakeld, wordt het toerental van de de motor en de transmissie verhoogd wanneer de Twin Touch™-pedalen worden bediend. Deze functie kan nuttig zijn bij vele toepassingen, vooral bij werkzaamheden met de fronthefinrichting en de lader of tijdens transport op de weg of op parkeerplaatsen.
Om het systeem in te schakelen, hoeft de bestuurder slechts de schakelaar op de rechterzijde van de frontconsole in te drukken. Zodra het systeem is ingeschakeld, wordt het toerental van de motor verhoogd of verlaagd in overeenstemming met het bedienen van de pedalen van de Twin Touch-transmissie.
Tijdens laderwerkzaamheden is het voordeel van het systeem het grootst voor producenten, als het motortoerental met de handgasklep wordt verhoogd naar ten minste 50 procent. Als de handgasklep eenmaal is ingesteld, krijgt de producent dankzij eThrottle het gevoel van een flinke vermogensverhoging bij het vullen van de bak uit een materiaalberg. Hoe dieper het Twin Touch-pedaal wordt ingedrukt, hoe hoger het motortoerental wordt. In dit scenario zal het motortoerental tijdens bediening van het pedaal liggen tussen 50 en 100 procent van de maximale gasklepstand. Het toerental zal niet lager worden dan 50 procent, tenzij de handgasklep verder terug wordt gezet.
Voor toepassingen als wegtransport wordt aanbevolen om eThrottle in te schakelen, maar de handgasklep in te stellen op laag stationair. Hierdoor kan het gehele motortoerentalbereik tussen 0 en 100 procent door eThrottle worden bestuurd.
Bij toepassingen met gebruik van de aftakas, zoals maaien of sneeuwblazen, wordt eThrottle niet aanbevolen, omdat voor aftakaswerktuigen normaal gesproken een constant toerental is vereist voor een juiste werking.
De eThrottle voor de 2026R werkt mechanisch en kan uit het ECDC-magazijn worden besteld als af fabriek gemonteerde optie (optiecode 8290).